Treningsglede!

Siden 1. Januar har jeg gått tur så ofte som jeg kan og kan jeg ikke gå tur (om det pøsregner feks.) tar jeg meg en tur på tredemølle eller ellipsemaskinen.Jeg begynte året med en times økt på ellipsemaskinen og selv om det var ille når det pågikk fyllesyk og alt så føltes det så deilig etterpå!

Den gode følelsen kjenner nok de fleste på etter treningen, selv hvor ille det er når det holder på! Når man svetter som en gal, hiver etter pusten og forbanner seg selv som frivillig gjør dette (eller kanskje det bare er meg som sitter med disse tankene?), men igår opplevde jeg noe nytt!

Jeg gikk den vanlige kveldsturen min som jeg av og til tar som en "kosetur" der jeg ikke fokuserer på å ha pulsen høyest mulig og heller går et raskt og jevnt tempo og av og til tar jeg dette som en oppvarming til styrketrening da med høy intensitet.

Igår var det en "kosetur" og jeg gledet meg faktisk til den! Når jeg begynte turen kjente jeg meg nesten lykkelig! Jeg hørte på god musikk, danset litt nedover veien, sang litt og kjente på hvor godt det var å få seg en pause og bare være litt alene. Uten pc, uten husarbeid, uten tv, bare meg og veien. Så tenkte jeg på at det er sjeldent jeg føler meg så bra når jeg går en tur eller generelt trener der jeg kjenner på denne følelsen og det føles som et stort fremskritt å kunne glede seg til aktivitet og trening! Ja, nå var jo ikke dette en typisk høy intensitet treningsøkt, men gikk ganske fort ubevisst alikevell og det gjør jo saken enda bedre :)

Jeg er også ganske glad for at jeg ikke traff noen på veien da de måtte ha trodd jeg var gal som danset nedover veien med et smil fra øre til øre, haha! :P

cfa91716796e11e3985f0e47fb3a0096_8

Siden jeg er i dårlig form for øyeblikket så er det ikke alltid like lett å trene styrke så jeg gleder meg til å komme ordentlig i gang med det, men for nå så fokuserer jeg på kondisjonstrening og en generelt aktiv hverdag. Jeg har på skrittelleren hver dag og har som mål å ha 70 000 skritt for hver uke (egentlig 10 000 skritt hver dag, men siden jeg noen dager er dårligere enn andre er det veldig greit å ha noen dager som kan gjøre opp for de dårlige dagene, derfor 70 000 skritt pr. uke) og så langt har det gått veldig bra! Bare det å se hvor mange/lite skritt man tar iløpet av uken er veldig motiverende og gjør at man får lyst til å ta enda flere skritt!

e719e242e81711e28a5c22000a1f8acf_7

Her er et bilde jeg har lagt ut tidligere, men dette er altså skrittelleren min: Fitbit Zip <3 Den er helt genial, man kan feks. henge den på bhen og vises ikke i det hele tatt. Den teller skritt, de minuttene du har vært veldig aktiv (feks. gått tur) og viser hvor mange kilometer du har gått pr. dag. Den gir det "badges" (vet ikke hva jeg skal oversette det til, men diplomer kanskje?) for når du har gått 15. 000 skritt på en dag, 20.000 skritt på en dag, 150. 000 skritt totalt osv. Den gir deg også en oversikt på nettsiden der du kan se hvor mange skritt du har gått siden du fikk den og mange fler statistikker.

Jeg er ufattelig fornøyd med denne og den er svært nøyaktig :) Det følger også med en app til telefonen som synkroniseres med skrittelleren som ser slik ut:

ea288a2c759511e3a86d12152b9775d5_8 Kaloriene som de viser er de man totalt forbrenner iløpet av en dag, altså de kroppen forbrenner bare ved å være der + de man trener bort.

Ellers har jeg også funnet frem pulsklokka igjen som jeg bruker på ellipsemaskinen, tredemølla eller ved turer med høy intensitet for å ha oversikt over puls, hvor effektiv treningen er osv. Veldig greit å logge treningsøktene på den måten :)

6a4a9b6873a811e3aa4712dc2a2ca455_8

Jeg elsker duppedingsene mine som jeg bruker sammen med treningen min og kunne ikke vært foruten! :)

God helg allesammen! :)

Signatur2

Husk å følge meg på facebook! https://www.facebook.com/Nadjamichelle.no

Følg meg også på instagram for flere bilder og tips! nupsida (Min personlige konto) og nadjaslavkarbo (Der jeg legger ut bilder av kostholdet mitt)