Frokost - Det viktigste måltidet

Frokost er det viktigste måltidet i løpet av dagen. Ønsker man å ha jevn energi gjennom hele dagen er det viktig å starte med en balansert og næringsrik frokost. Når jeg spiser frokost er det som oftest 2 rugsprø med proteinrikt pålegg, en yoghurt (helst dobbel 0 % med ekstra fiber) og noe grønt. (Enten grønnsaker eller frukt). Jeg pleier også ha noe fett på knekkebrødet i form av feks majones eller dressing, ikke mye men nok til at kroppen får en liten dose fett.

Jeg synes også det er viktig at frokosten er fargerik, ser fristende ut og at man gleder seg til å spise den, for ellers er det lett å bare droppe den. Det skal vi ikke ha noe av! ;)

20130530-115820.jpg

20130530-115833.jpg

Her er 2 frokoster jeg har spist mye av i det siste, første frokosten med egg, majones, yoghurt, banan og et glass appelsinjuice. Litt mye sukker i både appelsinjuice og banan, men helt grei frokost allikevel. Frokost nr 2 er kyllingfilet-pålegg på rugsprø med tomater, agurk, hvitløksdressing og litt krydder på og yoghurt og eple ved siden av. Første tanken som slo meg når jeg prøvde knekkebrødet var at dette smakte jo nesten som subway mat! Nam!! :)

Når det gjelder pålegg så er det bare fantasien som setter grenser, men jeg prøver å bruke så proteinrikt pålegg som mulig.

Så, start dagen med et balansert måltid med proteiner og grønt for å gi kroppen det beste potensialet til en energifylt dag! :)

20130530-120743.jpg

Følg meg gjerne på instagram for flere frokostbilder: Nupsida